Ručné formy |
Formy: Gung Ji Fuk Fu kuen Fu Hok Seung Ying kuen Sap Ying kuen Tid Sin kuen Lau Ga kuen Jin Jeung kuen Bang Bou kuen Je najstaršia technika pochádzajúca z kláštora Siu Lum a bola vyvinutá Hung Hei Goonom, po intenzívnom cvičení s opátom kláštora Che Seenom. Gung Ji je považovaná za základnú formu Hungga. Útočné a obranné formácie boli vyvinuté na základe čínskeho charakteru Gung Ji a forma sa podľa toho aj volá. V preklade je názov formy, krotenie tigra alebo zvádzanie tigra. Táto technika učí žiaka základné pozície a buduje dôraz na postoji ako aj rozvíjanie a zvyšovanie kapacity dýchania. Je založená na pevnom postoji jazdca na koni a sile predlaktí (mostové ruky). Je jedna z najdlhších a najťažších techník štýlu. Táto forma preverí študentov charakter, stálosť a rozhodnutie učiť sa tento bojový systém, pričom je neustále skúšaná jeho trpezlivosť. Gung Ji zostava koordinuje myseľ, ruku a nohu pre súčasnú činnosť. Pri pravidelnom a vytrvalom cvičení zostavy sa Gung Ji Fuk Fu stala zostavou, tisícich techník a všetky tieto techniky sa stali jedným princípom. Gung Ji Fuk Fu Kuen
Je to zostava tigra a žeriava. Patrí medzi najznámejšie a najpopulárnejšie techniky štýlu Hungga. Bola vyvinutá slávnym hrdinom južnej Číny Wong Fei Hungom, ktorý vychádzal z pôvodnej mnoho, kratšej zostavy tigra a žeriava od Hung Hei Goon. Táto forma zdôrazňuje techniky tigra a žeriava, ich rovnováhu a vzájomné dopĺňanie. Tiger nám pomáha získavať odvahu, telesnú silu a dynamiku. Posilňuje kosti, šľachy a rozvíja dýchacie schopnosti. Žeriav nás učí čulosti a rýchlosti pohybov. Rozvíja techniku uhýbania a rovnováhy. Nájdeme tu techniku mostových rúk, ale i techniky s dlhým dosahom. V tej forme sa kombinujú nemilosrdné a mocné techniky tigra, ktoré vo forme zastupujú metódu tvrdosti, kým ladné a uhýbavé techniky žeriava učia mäkkú metódu štýlu. Fu Hok Seung Ying Kuen Sap Ying kuen sa môže preložiť ako "desať foriem päste". Hung Hei Goon sa naučil v kláštore Siu Lum techniku Ng Yin päť zvierat (drak, had, tiger, leopard, žeriav) a tak isto sa naučil techniku piatich elementov Ng Hang (zlato, drevo, voda, oheň, zem) v Čínskej filozofii. Neskôr boli tieto techniky modifikované Wong Fei Hungom a tým bola vytvorená forma Sap Ying (päť zvierat a päť prvkov) .Tieto techniky sa dajú cvičiť samostatne ako päsť piatich zvierat a päsť piatich prvkov. Jednotlivé techniky majú svoju špecifickú silu a vlastnosť. Sú neobyčajne účinné v každej situácií. Je najpokročilejšou vnútornou formou štýlu Hung Ga, ktorá bola vytvorená okolo r. 1850 Tid Kiu Samom, jedným z najlepších bojových umelcov v histórii Číny. Bol jedným z Desiatich Tigrov Kwangtungu.Tid Kiu Sam bola prezývka muža, jeho pravým meno bolo Leung Kwan. V mladosti sa Tid Kiu Sam učil mnoho štýlov kung fu. Neskôr putoval po celej Južnej Číne a hľadal nových učiteľov. Na týchto cestách sa naučil mnoho štýlov (Lama štýl, Siu Lum kuen, štýl Revúceho Leva, Taoistický Hei gung atď.) Počas svojich potuliek sa dostal i na miesto nazývané Dlhý most, kde bojovníci prichádzali predvádzať a testovať svoju zručnosť. veľmi ho to rozrušilo a sám chcel predviesť svoju zdatnosť. Udržal šesť mužov na vystretej ruke a dokázal ich niesť 100 krokov. Tu si pre svoje železné predlaktie získal prezývku Tid Kiu Sam- Tid Kiu železný most , Sam- číslovka 3. Bol tretím synom vo svojej rodine, preto to číslo tri na konci prezývky. Z týchto všetkých vedomostí, ktoré nadobudol na cestách vytvoril Tid Sin kuen, obsahujúci 12 mostov a taoistický Hei gung, ktoré skombinoval v tej to forme. Základom Hei gung v Tid Sin kuene je filozofia Yin a Yang, teória piatich elementov a piatich ľudských emócií. Vitálna energia Hei má svoje centrum v mieste nachádzajúcom sa asi 3 cm pod pupkom, nazývané Daantin. Energia Hei prúdi 12-timi kanálmi, pri čom každý z týchto kanálov je prepojený 12-timi životne dôležitými orgánmi. Poznanie vedomostí piatich prvkov ( zlato, drevo, voda, oheň, zem ) a piatich emócií ( radosť, hnev, smútok, strach, trápenie ) je prenesených do dýchania. Žiak je vtiahnutý do vnútornej časti tréningu gungfu, ktorá je definitívnym cieľom v Čínskom bojovom umení. V Tid Sin je obmedzená práca nôh a je založená výhradne na pohyboch a duchu draka. Tieto pohyby sú, rotačnými pohybmi tela, spojené so zvukom, s rozdielnou intonáciou a ovládaním dýchania. Päť emócií je prenesených do dýchania s rozdielnou frekvenciou, ktorá ovplyvňuje vždy iný vnútorný orgán. So zvukom dýchania vychádza druh sily z vnútra žiaka. Tieto charakteristické zvuky dýchania majú rozpätie od nízkych cez vysoké, rýchle, pomalé niektoré sú jemné a kľudné iné naopak hrozivé. Tieto pohyby sa cvičia s dynamickým napínaním (naťahovaním) čo pomáha vzrásť toku energie Hei cez telo. Všetko je to spojené s posilňovaním tela a rozvojom vytrvalosti. Tid Sin kuen je pokladom štýlu Hungga. Tid Sin kuen Pästnú formu Lau ga kuen do systému začlenil veľmajster Lam Cho na konci 30tich rokov minulého storočia. Pôvodná forma pochádza zo štýlu Mok ga a naučil sa ju, keď sa díval na svojho spolužiaka menom Lau, ako ju precvičuje. Veľmajster Lam Cho zmenil postoje, niektoré ručné i nožné techniky a na počesť spolužiaka ju nazval Lau ga kuen.Táto forma je prvá, ktorá sa učí v školách línie veľmajstra Lam Cho. Do systému ju začlenila rodina Lam Sai Winga. Dá sa preložiť ako "vojnová dlaň". Forma obsahuje tvrdé boxovacie techniky pästí v postoji jazdca, techniky lámania, v ktorých sa využíva sila rotácie bokov, podmetové techniky, čo je ale zaujímavé, forma nemá ani jednu techniku kopu. Táto zostava vynikajúco dopĺňa systém Hungga. Je to forma "modlivky nábožnej" prekladá sa ako "drvivý krok", ktorú do systému začlenil veľmajster Lam Cho. Je to doplnková forma.
|